In tropische sferen - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Mark en Anoek - WaarBenJij.nu In tropische sferen - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Mark en Anoek - WaarBenJij.nu

In tropische sferen

Door: Anoek en Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark en Anoek

11 Februari 2015 | Laos, Luang Prabang

Inmiddels zijn we weer thuis....Maar is onze blog nog niet compleet. De laatste twee dagen verbleven we in Luang Prabang. Ons guesthouse had weliswaar wifi, maar was zo instabiel dat een blog plaatsen niet ging helaas.

Toch willen we jullie graag vertellen over de laatste 2 dagen, ook al zijn we zelf inmiddels in Nederland:-)

Op woensdag hebben we een reisdag. In de ochtend konden we een klein beetje uitslapen (ipv van om 6 uur opstaan). Dat was fijn, want de afgelopen nachten waren kort.
Om 10 uur worden we door de hotel-chauffeur naar het vliegveld gebracht voor onze vlucht naar Luang Prabang. Het vliegveld van Vientiane is klein en er is weinig te beleven. Gelukkig kunnen we snel boarden. De vlucht duurt slechts 45 minuten dus we zijn snel in Luang Prabang.
Als we daar uitstappen merken we al snel dat het klimaat anders is. Het is warm en een hogere luchtvochtigheid dan in Vientiane.
Onze chauffeur staat al te wachten en brengt ons naar het guesthouse. Het guesthouse is klein met slechts een paar kamers, maar de kamers zijn prachtig. Het hotel ligt, gescheiden door een weg, aan de Mekong. Veel palmbomen waardoor het tropisch aandoet. Je kan niet anders dan je heel ontspannen voelen in de sfeer hier.
's Avonds bezoeken we de night-market. Allemaal op elkaar gepakt party-tentjes en de handelswaar, met name textiel en hout producten, ligt op kleden op de grond. Prachtig om te zien allemaal!
Tijdens het eten bespreken we de dag van morgen, ons bezoek aan 2 credit unions en de ontmoeting met Chua, de projectleider.

We zoeken op tijd ons bed op, want de ochtend begint wederom vroeg.

Mark en Anoek

Wij zijn Anoek Matthieu en Mark Nouwens, collega’s van Rabobank Uden Veghel. Anoek is werkzaam als Teamleider Particulieren Advies. Anoek startte 7,5 jaar geleden bij Rabobank Nederland en inmiddels is Anoek 2 jaar werkzaam bij Rabobank Uden Veghel. Mark is ruim 12,5 jaar geleden begonnen bij de toenmalige Rabobank Veldhoven. Hij werkt nu ruim 2 jaar bij Rabobank Uden Veghel en is Account- manager Private Banking. Beiden dragen we de coöperatie een warm hart toe en we willen ons dan ook samen inzetten voor de adoptieprojecten van ónze bank. Beiden zijn we mensen-mensen met de kracht om verbinding te maken. Dit is wat wij dan ook graag willen doen in Laos.